Cursussen

Een cursus bestaat uit meerdere lessen die op elkaar worden afgestemd. Cursussen worden aangeboden op aanvraag of door Sportiz zelf.

Op Aanvraag

Onderwijsinstituut
Is uw school op zoek naar schoolse, tussen- of naschoolse activiteiten op het gebied van sport en gezondheid? Dan bent u bij ons op het goede adres. Wij stellen graag een programma voor of maken deze graag samen met u. Wij zorgen er samen voor dat leerlingen meer bewegen en minder stilzitten. Want zoals u ook wel weet is bewegen erg belangrijk en helpt dit een gezondere levensstijl te ontwikkelen.

Daarnaast draagt bewegen bij aan de ontwikkeling van het individu. Behalve dat een leerling motorisch sterker wordt, bijv. een betere coördinatie krijgt, leert het ook omgaan met winnen en verliezen, maar ook hoe om te gaan met elkaar. Sociale vaardigheden heb je immers ook later nodig in de maatschappij. Neem contact op of vraag een offerte aan via het offerte- aanvraag-formulier en wij gaan aan de slag met uw wensen binnen de mogelijkheden van Sportiz.

Aangeboden door Sportiz

Zoals hierboven al beschreven, bestaat een cursus uit meerdere lessen. Hoe de cursus eruit ziet hangt af van de grootte en de vorm van deze cursus, het aantal lessen en de duur van een les.

Het doel van een cursus is uw kind motorisch, cognitief en sociaal-affectief sterker te maken. Daarnaast staat ook beweegplezier centraal.

Wanneer uw kind deelneemt aan een cursus wordt er verwacht dat het kind elke les aanwezig is. Zo is de kans op succes het grootst. De lessen hebben een natuurlijke opbouw van gemakkelijk naar moeilijk, waarbij de bewegingsactiviteiten steeds complexer worden. De bewegingsactiviteiten in een les hebben een uitbouw en/of vereenvoudiging, waardoor elk kind zich op zijn/haar eigen niveau kan blijven ontwikkelen. De manier van vereenvoudigen en uitbouw kunt u lezen in de schematische weergaven van mogelijke manieren van aanpassing.

Lessen Hoofdactiviteit Nevenactiviteit Nevenactiviteit
1 Lange mat: handstand
– spinnetje
Trampoline kast:
– ophurken
Rekstok:
– duikelen naar voren
2 Rekstok:
– borstwaardsom
m.b.v. kast
Lange mat: handstand
– tegen muur
Trampoline kast:
– ophurken
3 Trampoline kast:
– koprol
Rekstok:
– borstwaardsom
Lange mat handstand
– vrije ruimte
4 Mini tramp:
– streksprong
Verhoogd vlak:
– ophurken
Lange mat:
– koprol schuin vlak
5 Lange mat:
– koprol
Mini tramp:
– hurksprong
Verhoogd vlak:
– ophurken
6 Verhoogd vlak
– koprol
Lange mat:
– koprol
Mini tramp:
– halve draai
7 Mini tramp:
– salto vanaf de tramp
Lange mat:
– radslag (bank)
Balk:
– tenen
8 Balk:
– zweefstand
Mini tramp:
– salto vanaf de tramp
Lange mat:
– radslag (over matje)
9 Lange mat:
– radslag
Balk:
– streksprong
Mini tramp:
– vliegtuigmethode
10 Mini tramp:
– vliegtuigmethode
Balk:
– halve draai
Rekstok:
– borstwaardsom

In deze weergave staat globaal aangegeven hoe iets van gemakkelijk via moeilijker steeds complexer wordt. Er is verband tussen de bewegingsactiviteiten, bijv. koprol en salto. Het éne kind blijft bij het éne stapje waarbij het andere kind al verder is met ontwikkelen. Het hoofddoel kan zijn dat leerlingen bovenstaande beheersen. Daarnaast wordt er ook nog getraind voor andere bewegingen die verband met elkaar houden.

Inschrijven